Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Accueil
Numéro courant
Archives
Annonces
Comité éditorial
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 2 No. 2 (2021): Enseignement des langues à distance/ Distance Language Education/ تعليم اللغة عن بعد
Vol. 2 No. 2 (2021): Enseignement des langues à distance/ Distance Language Education/ تعليم اللغة عن بعد
Publié-e:
09-11-2021
Editorial
Numéro coordonné par :
Abdelfettah ARAQ, Mohamed JAAFARI
01 -02
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29055
Articles
Teaching STEMSS to Diverse Learners Through Changing Modalities: An eLearning Professional Development
Karen A.L. GUERRERO
03 - 11
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29056
FB-Based International Project as an Example of Internalization at Home
Agnieszka PAWLIKOWSKA
12 - 19
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29057
Distance language teacher & learner autonomy and motivation during the covid-19 lockdown the case of mohammed vi polytechnic university
Rachid AKHMASSI
20 - 26
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29058
Remote Teaching in the COVID–19 Pandemic: An Affective–Humanistic Approach
Abdelfettah ARAQ
27 - 35
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29059
Assessing Online Courses in Research Methodology
Mohamed JAAFARI
36 - 51
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29062
Distance Learning during Moments of Crisis: Opportunities, Challenges and Implications of Online Instructional Design
Nadia TOUATI
52 - 61
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29064
To what Extent can Flipped Learning Improve EFL Learners’ Speaking and Writing Skills in Online Education?
Hassan EL GARRAS
62 - 78
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29065
Investigating the Barriers of Teacher-Learner Distance Communication: English Department of Mohammed 1st University as a Case Study
Fatima Zohra ALAOUI MAHREZ
79 - 91
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29066
Moroccan University Students’ Perceptions, Feedback, and Readiness for Distance Learning in the Era of Covid-19 Pandemic
Zahra EL AOURI
92 - 112
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29021
Distance Learning and the Position of English in the Age of Globalization
Rachid AGLIZ
113 - 123
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29022
The Relationship between Motivation and Learning Strategies among English Department Students during Covid-19 Distance Education
Youssef BENABDERRAZIK, Mohamed BENHIMA
124 - 138
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29023
Distant Learning in Morocco: Examining Students’ Attitudes and Motivation at the Tertiary Level
Rachid ELKHAYMA
139 - 147
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29025
Eliciting the Challenges and the Benefits of Online Education under COVID19 (ENSAS: A Case Study)
Khadija ELATRI
148 - 160
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29026
Mapping Trends of Distance Language Education: An Overview of Research (2015-2021)
Sanae EJJEBLI.
161 - 171
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29027
CALL Lesson Planning for ESP Classes in Morocco: Challenges & Opportunities
Jihane BENMASSOUD, Aicha BOUCHARA
172 - 179
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29028
L'enseignement à distance succès ou échec technique et social ?
Touria BADOUI
180 - 190
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29029
Vers un Enseignement à Distance Inclusif à l’UCA : Diagnostic et Perceptions
Fatima Ez-zahra BENKHALLOUQ, Samia BERRADA-HMIMA
191 - 203
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29031
Evaluation et enseignement à distance au temps de la Covid-19 : Quelles contraintes ?
Noureddine SAMLAK
204 - 218
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29032
« FOUACADEMIE » : Un dispositif hybride de formation en français sur objectif universitaire au Maroc
Moulay Abdelaziz SABTI
219 - 233
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29033
Enseignement hybride de la traduction: cas de la FLAM
Ouidiane ELAREF, Mohamed EL-HIMER
234 - 247
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29034
La formation à distance dans les CRMEF à l’épreuve de la Covid 19. Cas du français au secondaire
Mohammed FAHFOUHI, Mohssine FATHI
248 - 259
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29035
Continuité pédagogique en temps de pandémie au CRMEF : Dispositif déployé perception et satisfaction
Rachida ELQOBAI, Bouchra SOUSSI
260 - 268
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29036
L’enseignement à distance des langues : cas du français à fsjes-Marrakech
Rachid ISEKSIOUI
269 - 280
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29037
L’enseignement des langues étrangères a l’université Cadi ayyad – Marrakech : de l’enseignement présentiel a l’apprentissage en ligne
Saâd SOUFIANI
281 - 294
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29038
Un viaje de lo presencial a lo distancial en tiempos de la COVID-19 (Cotejando experiencias en la flch/ FLAM – MarrakeCh y en la ENCG – Kenitra)
Halima AADDI, Aicha ASSAFI
295 - 303
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29039
La evaluación EN ELE: de la presencialidad a la virtualidad (El caso de ELE en la rama Lengua Árabe y Lenguas Vivas, Facultad de Lengua árabe, Universidad Cadi Ayyad - MarrakeCh)
Souad DAHORI, Halima AADDI
304 - 315
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29041
تعليم اللغة العربية عن بعد التكنولوجيا الحديثة وصناعة المحتوى
Fatima SALLAMI, Fatima OUKHADJOU
316 - 321
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29042
دور البرامج والتطبيقات الإلكترونية في تعليم اللغة العربية وتيسيرها
Redouan NEHAL
322 - 326
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29067
أهمية التقويم الرقمي في تعليم العربية للناطقين بغيرها عن بعد
Anas MALMOUS, Aziz El Khaldi
327 - 336
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29044
تعلــــيم اللغـــة العربيـــــــة عن بعـد وجهـة نظر مقارنة
Abdlkebir ELFAQAR
337 - 343
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29045
التعليم عن بعد، رصد وتخطيط
Fatima OUKHADJOU, Fatima SALLAMI
344 - 349
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29047
تدريس اللسان العربي وإشكال الكفاية التواصلية: الظواهر الصرف- صواتية نموذجا
Ayyoub AIT FARIA
350 - 358
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34874/IMIST.PRSM/liri-v2i2.29048
Faire une soumission
Faire une soumission
issn
2658-9206
Langue
English
Français
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires
Numéro courant
Mots-clés
Développé par
Open Journal Systems
Parcourir