THE Social Entrepreneurship in Morocco as a research field
DOI :
https://doi.org/10.48434/IMIST.PRSM/jossom-v6i1.51704Résumé
While social entrepreneurship (SE) is gaining increasing attention in Morocco, the academic discourse on the subject remains fragmented. This study seeks to address this gap by systematically mapping and synthesizing the existing literature on SE in Morocco. A total of 25 scholarly articles from the Web of Science (WoS) database were analyzed using bibliometric methods to identify prevailing trends, key contributors, and thematic areas. A systematic review of these articles was also conducted to understand how SE is perceived and studied within the Moroccan context. The analysis identified four main research themes: (i) the definition and conceptualization of social entrepreneurship, (ii) the SE ecosystem and its governance framework, (iii) the relationship between social entrepreneurship and gender dynamics, and (iv) the motivations and personality traits of social entrepreneurs in Morocco.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Certains droits réservés Aziz Azerbi, Aicha El Alaoui 2025

Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
Les auteurs gardent la paternité de leur œuvre et n’en autorisent ni la commercialisation ni la modification des textes publiés sur le site de la revue JOSSOM
Les internautes utilisant publiquement les documents accessibles sur le site de JOSSOM s’engagent à respecter les obligations suivantes :
- Citer le nom de l’auteur original de la manière indiquée par l’auteur de l’œuvre ou le titulaire des droits qui confère cette autorisation ;
- Ne pas utiliser cette création à des fins commerciales ;
- Ne pas modifier, transformer ou adapter les contenus, y compris sous forme de traduction.
Les articles soupçonnés de plagiat ou de piratage engagent spécialement et uniquement les auteurs soumissionnaires.